به گزارش با حجاب به نقل از آریا،”فریبا استواری” با بیان اینکه حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضاء و جوارح از ھرگونه خطا و گناه، عفاف است، تصریح کرد: حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاھری است، به تعبیری لطیف تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب.
وی از حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی یاد کرد و گفت: همواره این دو واژه در کنار ھم به کار برده می شوند و عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می دارد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ادامه داد: درون پاک، بیرونی پاک می پروراند و ھرگز قلب پاک موجب بارور شدن میوه ناپاکی به نام بی حجابی و بدحجابی نمی شود.
استواری افزود: در اسلام، حرمت و حیثیت زن به عنوان حق الله مطرح و عصمت زن حق الله است لذا در این راستا حجاب که امر خداست و شرع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین آن را واجب کرده است باید حفظ شود، حفظ این واجب الهی اطاعت از اوست و اطاعت از او حقی است که بر بندگان نهاده است.
وی اظهار داشت: حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت واطاعت بندگان است و بانوان با حفظ حجاب می توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند و در زمره اطاعت کنندگان الهی قرار گیرند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه حجاب، نحوه احترام گزاردن و حرمت قائل شدن برای زن است که نامحرمان او را از دید حیوانی نبینند، افزود: احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و یا یکی از فلسفه های حجاب است.
استواری گفت: اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا رفته و قرآن را که آئین نامه سعادت و کمال بشر است، درک کند، به عظمت حجاب پی برده و می فهمد بدحجابی و بی حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است.
وی یکی از آثار اجتماعی حجاب را حفظ اجتماع و سلامت اجتماعی خانواده دانست و خاطر نشان کرد: بالا رفتن درصد طلاق در کشور ما زنده ترین شاھد این مطلب است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: از روزی که حجاب دچار تغییر و تحول شد و آزادی های تعریف نشده در جامعه ما پا گرفت، سطح طلاق به مقدار نگران کننده ای بالا رفته و میزان ازدواج رو به کاھش نهاده است و این جزء آثار اجتماعی بی حجابی است که جامعه را در درازمدت به ورطه هلاکت می رساند.